W tym roku wyjątkowo wcześniej zaczynają kosy swoje pieśni godowe. Przepiękne trele morele, które zazwyczaj można było usłyszeć od początku marca, rozbrzmiewa już w połowie lutego. Zmiana klimatu? Tegoroczna anomalia? Również sroki poczuły cieplejsze wiatry i zaczynają zbierać gałązki, by zbudować swoje tegoroczne gniazda. Z jednej strony stare przysłowie "Luty, podkuj buty", z drugiej ptaki za oknem.
Warszawa - stara i nowa To był pierwszy samochód osobowy produkowany w Polsce po II wojnie światowej. Pierwsza Warszawa opuściła Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) na początku listopada 1951 roku i była niemal identyczna z radziecką Pobiedą M20. Z czasem, po wielu modernizacjach, samochód doczekał się kilku polskich wersji. Ale nawet w 1973 roku, gdy kończono produkcję Warszawy, prosta konstrukcja samochodu sprawiała, że nie sprawiał on wiele kłopotów. Warszawa jest dziś ulubionym modelem kolekcjonerów, odnowione samochody wożą czasami młode pary do ślubu. A niektóre, jak ten na zdjęciu pokazują kontrast między starą a nową Warszawą. (MF) Fabryka Samochodów Osobowych (FSO), rok 1951 Fot. Mgf, Młody Technik Zobacz też: Co czwarty bocian na świecie jest "Polakiem" Język polski
Komentarze
Prześlij komentarz