Przejdź do głównej zawartości

Humor szkolny - 1


- Dlaczego ściany się nie kłócą?
- Bo pomiędzy nimi jest pokój.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Варшава в Варшаве

  Kонтраст между старой и новой Варшавой. Это был первый легковой автомобиль, произведенный в Польше после Второй мировой войны. Первая «Варшава» покинула завод легковых автомобилей (ФСО) в начале ноября 1951 года и была практически идентична советской «Победе М20». Со временем, после множества модернизаций, машина претерпела несколько польских модификаций. Но даже в 1973 году, когда производство Варшавы было прекращено, простая конструкция автомобиля означала, что он не доставлял особых хлопот его владельцам. Сегодня Варшава – излюбленная модель коллекционеров. Но не только. На отреставрированных автомобилях все еще некоторые молодые люди, в том числе и в Варшаве, предпочитают прокатится с ветерком в день своей свадьбы. А еще кто-то, снимая подобные сюжеты, фиксирует для нас контраст между старой и новой Варшавой. Между прошлым и настоящим...    Первая «Варшава» покинула завод легковых автомобилей (ФСО) в 1951 Fot. Mgf, Młody Technik Русский язык    

Co czwarty bocian na świecie jest "Polakiem"

  Wojtek czeka na rybkę Polacy kochają bociany, a bociany kochają Polskę. Co czwarty biały bocian na świecie urodził się w Polsce. Ten także. Aleksander, którego gospodarstwo sobie upodobał, nazwał go Wojtek. Wiosną Wojtek znów wrócił z Afryki do tego samego gniazda. I jak co roku dumnie spaceruje przed domem, czekając na jakiś smakowity kąsek. Poza tym ma w pobliżu rozległe łąki, liczne stawy i małe rzeczki. Czyli to, co każdy bocian lubi. Niektórzy żartują, że ten piękny ptak powinien się znaleźć się w polskim godle narodowym. Na razie jednak króluje w nim orzeł. Na zachodniej Białorusi, gdzie też jest bardzo dużo bocianów, uznawany jest za „ptaka narodowego”. A w Waszych stronach rodzinnych? (MF) Bocian na Mazurach   Fot. Mgf Zobacz też:  Warszawa w Warszawie Język polski

Warszawa w Warszawie

Warszawa - stara i nowa To był pierwszy samochód osobowy produkowany w Polsce po II wojnie światowej.   Pierwsza Warszawa opuściła Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) na początku listopada 1951 roku i była niemal identyczna z radziecką Pobiedą M20. Z czasem, po wielu modernizacjach, samochód doczekał się kilku polskich wersji. Ale nawet w 1973 roku, gdy kończono produkcję Warszawy, prosta konstrukcja samochodu sprawiała, że nie sprawiał on wiele kłopotów.   Warszawa jest dziś ulubionym modelem kolekcjonerów, odnowione samochody wożą czasami młode pary do ślubu. A niektóre, jak ten na zdjęciu pokazują kontrast między starą a nową Warszawą. (MF)   Fabryka Samochodów Osobowych (FSO), rok 1951 Fot. Mgf, Młody Technik Zobacz też: Co czwarty bocian na świecie jest "Polakiem" Język polski